Laboratory test of the impact of the area of an LED billboard on drivers' visual performance
[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
PL Badania laboratoryjne wpływu wielkości powierzchni reklamy LED na wydolność wzrokową kierowców
2015
artykuł naukowy
angielski
- visual performance
- driving simulator
- LED billboard
- electronic billboard
- wydolność wzrokowa
- symulator jazdy
- reklama LED
- reklama elektroniczna
EN The driver's visual performance is affected, to a large degree, by the distributions of luminance present in the driver's field of view. Placing LED billboards near roads makes drivers uncomfortable and distracts them when driving. In order to determine the impact of LED billboards on the visual performance of drivers, a vehicle driving simulator was built. The simulator served to conduct research on the impact of the size of LED billboards on visual performance of a selected group of observers. The article describes the testing procedure and tests results.
PL Na wydolność wzrokową kierowcy mają istotny wpływ rozkłady luminancji występujące w jego polu widzenia. Lokalizowanie reklam LED blisko drogi powoduje dyskomfort i przeszkadza w kierowaniu pojazdem. W celu ustalenia wpływu reklam elektronicznych na wydolność wzrokową kierowców zbudowano symulator jazdy samochodem. Na symulatorze wykonano badania wpływu wielkości reklamy LED na wydolność wzrokową wybranej grupy obserwatorów. W artykule przedstawiono procedurę badawczą oraz wyniki badań.
197 - 200
CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)
czasopismo hybrydowe
ostateczna wersja opublikowana
publiczny
14