Atrakcyjność reklam LED, a ich zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i uciążliwość dla mieszkańców
[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN Attractiveness LED billboards, and their danger to road safety and burdensome for residents
2015
referat
polski
- reklama LED
- technologia LED w reklamie
- bezpieczeństwo ruchu drogowego
PL Wraz z rozwojem technologii diod świecących w naszych miastach pojawiły się wielkopowierzchniowe reklamy, zbudowane z diod elektroluminescencyjnych. Zastosowanie technologii LED w reklamie pozwoliło na prezentowanie w krótkim czasie wielu spotów reklamowych na jednym ekranie, użycie barwnych tekstów, grafiki, efektów specjalnych, animacji, czy obrazów wideo często o bardzo dużej jaskrawości. Niemniej jednak wszystkie atuty reklamy LED, rozpatrywane z punktu widzenia właścicieli tych obiektów, w żadnym wypadku nie powinny być uciążliwe dla mieszkańców, ani mieć negatywnego wpływu na bezpieczeństwo w ruchu drogowy. W artykule pokazano zarówno atrakcyjność tego typu nośników z punktu ich widzenia właścicieli jak i ich uciążliwość dla mieszkańców oraz potencjalne źródło zagrożenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
EN With the development of LED technology in our cities there were large format billboards constructed of light emitting diodes. The use of LED technology in the advertising allowed to present in a short time, many advertising spots on one screen, display color text, graphics, special effects, animation or video images are often of very high brightness. However, all the advantages of billboards LED, considered from the point of view of the owners of these objects, in any case should not be burdensome for residents and have a negative impact on road traffic safety. The article showing both the attractiveness of this type of media from the point of view of their owners and their importunity for residents and a potential source of danger to road safety.
37 - 45