Badania pilotażowe wpływu położenia reklamy LED względem drogi na wydolność wzrokową kierowców
[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN The pilot studies of the impact of area of LED billboard on driver's visual performance
2015
referat
polski
- wydolność wzrokowa
- symulator jazdy
- reklama LED
- reklama elektroniczna
- visual performance
- driving simulator
- LED billboard
- electronic billboard
PL W Polsce, jak i w wielu krajach na całym świecie, nie ma jak dotąd uregulowań prawnych dotyczących eksploatacji reklam LED. W celu ustalenia wpływu reklam LED na wydolność wzrokową kierowców zbudowano symulator jazdy samochodem. Na symulatorze wykonane badania pilotażowe dotyczące wpływu wielkości reklamy LED na wydolność wzrokową kierowców. W artykule przedstawiono procedurę badawczą oraz wyniki badań pilotażowych.
EN In Poland, as in many countries on the world, have no legal regulations governing the operation of electronic billboards. In order to determine the impact of LED billboards on the visual performance of drivers was built driving simulator. The driving simulator was used for subjective tests. It was examined the impact of size of LED billboards on visual performance of drivers. The paper presents the test procedure and results of pilot studies.
294 - 303