W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Dynamic analysis of CWR track work on one- and two-parameter elastic foundation

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Dynamiczna analiza pracy bezstykowego toru kolejowego na sprężystym podłożu jedno- i dwuparametrowym

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2016 | Numer: nr 22

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • contactless railway track
  • dynamic stability
  • train
PL
  • bezstykowy tor kolejowy
  • stateczność dynamiczna
  • pociąg
Streszczenie

EN In the paper a dynamical analysis of the deflection of CWR track resting on one- and two-parameter is shown. This problem is considered in the subject matter of railroads literature [1, 7, 11, 17, 19-27]. A model of railway track on foundation without damping and calculation model with damping is analyzed. For one- and two-parameter foundation an appropriate calculation examples, reflecting an influence of velocity, damping, foun-dation parameters and track strength parameters changes are enclosed. The paper has got also a review character, shows the formulas form on calculation of essential parameters for calculation of dynamic railway track deflections.

PL W pracy przedstawiono analizę dynamicznych ugięć bezstykowego toru kolejowego spoczywającego na podłożu jedno- i dwuparametrowym, rozpatrywaną w literaturze z zakresu dróg kolejowych [1, 7, 11, 17, 19-27]. Przeanalizowano model toru na podłożu bez tłumienia oraz model obliczeniowy z uwzględnieniem tłumienia. Dla podłoża jedno- i dwuparametrowego zamieszczono stosowne przykłady obliczeniowe, obrazujące wpływ zmian prędkości, tłumienia i parametrów podłoża oraz parametrów wytrzymałościowych toru. Praca posiada także charakter przeglądowy, prezentuje postać wzorów na obliczanie niezbędnych parametrów do obliczeń dynamicznych ugięć toru kolejowego.

Strony (od-do)

7 - 22

DOI

10.21008/j.1897-4007.2016.22.01

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.