W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Selected Methods for a Robust Control of Direct Drive with a Multi-mass Mechanical Load

Autorzy

[ 1 ] Instytut Automatyki i Inżynierii Informatycznej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.2] Automatyka, elektronika i elektrotechnika

Rok publikacji

2017

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • vibration damping
  • tunable filter
  • neural controller
  • online learning
  • terminal sliding mode
  • direct drive
Streszczenie

EN Mechanical vibrations represent one of the key issues in the development of direct drives with a complex mechanical structure, i.e., with non-stiff connections between motor and driven mechanisms and with variable moments of inertia. A solution for motion control in relation to a direct drive, with highly dynamic performance, coupled with multi-mass mechanical load is proposed in the chapter. Due to high resonance frequencies that are difficult to be actively damped by the control system, an original solution is proposed, which is based on damping the highest resonance frequencies with a specially selected and tuned filter, leaving the damping of the lowest frequencies to the control system. In the first part of this chapter, the identification method is presented, along with robust notch filters, which are tuned for the whole range of parameter variability. Due to variable moment of inertia, two robust control methods are proposed in the second and third parts of this chapter: one is based on an adaptive neural speed controller, while the other is based on a terminal sliding mode control (SMC). The online learning neural speed controller is based on the resilient back propagation (RPROP) algorithm. A modified terminal sliding control law is proposed for a system with delays and unmodelled dynamics. The advantages of both solutions are verified on the basis of experiment investigations.

Strony (od-do)

75 - 98

DOI

10.1007/978-3-319-45735-2_4

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-45735-2_4

Książka

Advanced Control of Electrical Drives and Power Electronic Converters

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.