W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Rebuilding track layouts on a single-track railway line to accommodate increased traffic volume

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Przebudowa układów torowych w celu dostosowania jednotorowej linii kolejowej do zwiększonego obciążenia ruchem

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2016 | Numer: nr 22

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • monorail lines
  • signaling
  • rolling stock
  • railway infrastructure
  • optimization methods
PL
  • linie jednotorowe
  • sterowanie ruchem kolejowym
  • tabor kolejowy
  • infrastruktura kolejowa
  • metoda optymalizacyjna
Streszczenie

EN This paper discusses the use of optimization methods in planning the location and layout of passing sidings on a single-track railway line to accommodate increased traffic load. A simple optimization model is presented and a means for taking into account the characteristics of the track layout within the constraints of the model are presented. Based on an analysis of the Poznań Wschód-Wągrowiec section of railway line no. 356, the practical applicability of this method for adapting infrastructure to traffic needs is demonstrated.

PL Artykuł prezentuje wykorzystanie metody optymalizacyjnej do projektowania lokalizacji i układu mijanek na linii jednotorowej w celu jej dostosowania do obciążenia ruchem pociągów. Zaprezentowano model optymalizacyjny i pokazano sposób uwzględnienia w ograniczeniach modelu charakterystyk układu torowego. Na przykładzie prostych analiz linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód-Wągrowiec wykazano możliwość praktycznego wykorzystania metody do przystosowania infrastruktury do potrzeb ruchowych.

Strony (od-do)

23 - 33

DOI

10.21008/j.1897-4007.2016.22.02

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.