W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wpływ warunków pomiaru oraz wybranych parametrów nawierzchni asfaltowych i betonowych na ich własciwości przeciwpoślizgowe

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN The influence of measurement conditions and selected parameters of asphalt and concrete pavements on skid resistance

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • nawierzchnia
  • właściwości przeciwpoślizgowe
  • diagnostyka nawierzchni
EN
  • pavement
  • skid resistance
  • pavement diagnostics
Streszczenie

PL W pracy przedstawiono zagadnienia związane z właściwościami przeciwpoślizgowymi nawierzchni. Przegląd literatury dotyczy właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni oraz metod ich oceny. Na potrzeby pracy wykorzystano metodykę badawczą CSR (Continuous Skid Resistance device). Urządzenie CSR powala w precyzyjny sposób zidentyfikować odcinki o zmiennych właściwościach przeciwpoślizgowych. Prędkość pomiarowa jest jednym z parametrów pomiaru mających wpływ na oznaczane wartości wskaźników właściwości przeciwpoślizgowych. W warunkach laboratoryjnych przeprowadzono serię pomiarów mających na celu wprowadzenie zmiennej (r) we wzorze do obliczenia wskaźnika właściwości przeciwpoślizgowych, który dotychczas przyjmowano jako wartość stałą. Na skutek wprowadzenia tej zmiennej ograniczono rozrzut wyników pomiarów na odcinkach jednorodnych. Kolejnym aspektem nowym w pracy jest opracowanie metody fotogrametrycznej do oznaczenia współrzędnych modelu powierzchni jezdni.

EN Issues related to pavement skid resistance have been shown in this thesis. Literature review concerns the pavement skid resistance and methods of their evaluation. The CSR (Continuous Skid Resistance device) research methodology was used in order to accomplish the thesis goals. The CSR device allows to point out the section of the pavement with variable skid resistance. Velocity is one of the measurement parameters affecting the determined indicators of skid resistance. Series of measurements were planned and performed to enter the variable (r) in the formula for skid resistance index, which was specified as a constant value in previous researches. As a result of the introduction of this variable, the spread of measurement results on uniform sections was limited. Another aspect of the thesis was the development of a photogrammetric method for determining the coordinates of the pavement surface model.

Liczba stron

179

Dziedzina wg OECD

inżynieria lądowa

Dyscyplina wg KBN

budownictwo

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1947

Katalog on-line

to201990810

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Władysław Gardziejczyk

Miejsce

Białystok, Polska

Data

24.09.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Jan Kempa

Miejsce

Bydgoszcz, Polska

Data

19.09.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

18.10.2018

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budownictwo

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.