W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Wpływ recyrkulowanych spalin na przebieg spalania w układzie bezpośredniego wtrysku benzyny

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN The effect of recirculated gases on the combustion process in a direct gasoline injection system

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • optyczna i termodynamiczna analiza procesu spalania
EN
  • optical and thermodynamic analysis of the combustion process
Streszczenie

PL Praca doktorska dotyczy badań wpływu recyrkulowanych spalin na przebieg spalania w układzie bezpośredniego wtrysku benzyny. W sposób poznawczy ocenia się w niej możli-wości sterowania procesem spalania w dążeniu do osiągnięcia izolacji płomienia od ścianek cylindra przez odpowiednie dostarczenie gazów niepalnych. Zagadnienia związane z wyko-rzystaniem recyrkulowanych spalin (EGR) w silnikach są aktualne, a jednocześnie nie w pełni poznane. Mimo, że większość obecnie produkowanych silników wyposażonych jest w układy EGR, to brak jest analiz dotyczących możliwości kontroli procesu spalania przez zdefiniowa-ny sposób dostarczenia tych gazów do komory spalania. W sytuacji, gdy spaliny spowodują wygaszenie płomienia w pobliżu ścianek cylindra, w sposób kontrolowany przez wytworzenie warstwy przyściennej, wystąpią znamiona adiabatyzacji pracy układu termodynamicznego. Taka sytuacja może przyczynić się do poprawy sprawności cieplnej systemu (zmniejszenie strat cieplnych) oraz ograniczenia emisji szkodliwych składników spalin. Niniejsza praca doty-czy zatem oceny procesu spalania (analizy procesów szybkozmiennych oraz badań optycz-nych) w zakresie podstawowych zjawisk zachodzących w cylindrze w otoczeniu recyrkulowanych spalin.

EN The doctoral thesis concerns research on the impact that recirculated gases have on the combustion process in a direct gasoline injection system. This work assesses the possibilities of combustion process control methods in an effort to achieve flame insulation from the cylinder walls through the injection of non-combustible gases. The aspect of using recirculated exhaust gases (EGR) in engines is a contemporary issue, yet still not fully understood. Although most of the engines currently produced are equipped with EGR systems, at present there is no anal-ysis regarding the possibility of controlling the combustion process through a specified meth-od of supplying these gases into the combustion chamber. Should the flue gas lead to the flame being contained and extinguished in a controlled manner through the creation of a boundary layer, it will lead to the system operating more closely to adiabatic transformation. Such a solution can contribute to improving the thermal efficiency of the system (reducing thermal losses) as well as reducing the exhaust emissions. Hence this work concerns the com-bustion process evaluation (analysis of dynamic processes and optical tests) in the aspect of basic phenomena occurring in the presence of recirculated gases.

Liczba stron

101

Dziedzina wg OECD

inżynieria mechaniczna

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1927

Katalog on-line

to20189973

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Marek Brzeżański

Miejsce

Kraków, Polska

Data

10.06.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Kazimierz Lejda

Miejsce

Rzeszów, Polska

Data

13.06.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

09.07.2018

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności: silniki spalinowe

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.