W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Problematyka zgodności modelowania przęseł płytowo-belkowych z wynikami badań

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ E ] pracownik emerytowany

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN The issue of the slab-beam spans modeling compliance with the results of the research

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • wiadukt
  • przęsło płytowo-belkowe
  • obciążenie próbne
  • identyfikacja
  • modelowanie
EN
  • viaduct
  • slab-beam span
  • load test
  • identification
  • modelling
Streszczenie

PL W pracy omówiono zagadnienia związane z problematyką tworzenia modeli obliczeniowych płytowo-belkowych wiaduktów drogowych. Dla dziesięciu wybranych wiaduktów przeprowadzono szczegółową analizę czynników mogących mieć wpływ na zgodność modelowania numerycznego z wynikami badań. Na podstawie wyników badań betonu realizowanych podczas budowy wiaduktów określono wpływ rzeczywistych cech betonu na wartości ugięć przęseł. Analizie poddano także wpływ elementów niekonstrukcyjnych takich jak: kapy chodnikowe oraz nawierzchnia, a dla wiaduktów żelbetowych przeanalizowano wpływ zarysowania konstrukcji. Wykonane analizy pozwoliły na przedstawienie algorytmu obliczania ugięć przęseł płytowo-belkowych na potrzeby próbnych obciążeń statycznych oraz sformułowanie wskazówek przydatnych podczas tworzenia modeli obliczeniowych.

EN This paper discusses issues related to the problems of creating computational models of slab-beam bridge. Ten overpasses were selected and examined in order to deliver a detailed analysis of the factors which can affect the compliance of numerical modeling with the outcomes of test results. Based on the results of concrete examination carried out during the construction of the overpasses, the effect of the actual characteristics of concrete on the deflection of spans was established. The influence of structural elements such as pavement plates and surface has been examined. Moreover, the concrete overpasses were analyzed to determine the influence of the delineation of the construction. The conducted analysis enabled to develop the algorithm for calculating deflections of slab-beam spans for the purpose of static load tests and formulation of useful set of guidance to create computational models.

Liczba stron

174

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

budownictwo

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1870

Katalog on-line

to20181012

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Kazimierz Furtak

Miejsce

Kraków, Polska

Data

23.08.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Adam Podhorecki

Miejsce

Bydgoszcz, Polska

Data

20.04.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Trzecia recenzja

Wojciech Siekierski

Miejsce

Poznań, Polska

Data

24.05.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

20.11.2017

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budownictwo, w specjalności: konstrukcje inżynierskie

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.