Problematyka zgodności modelowania przęseł płytowo-belkowych z wynikami badań
[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student
[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ E ] pensioner
[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] employee
EN The issue of the slab-beam spans modeling compliance with the results of the research
polish
- wiadukt
- przęsło płytowo-belkowe
- obciążenie próbne
- identyfikacja
- modelowanie
- viaduct
- slab-beam span
- load test
- identification
- modelling
PL W pracy omówiono zagadnienia związane z problematyką tworzenia modeli obliczeniowych płytowo-belkowych wiaduktów drogowych. Dla dziesięciu wybranych wiaduktów przeprowadzono szczegółową analizę czynników mogących mieć wpływ na zgodność modelowania numerycznego z wynikami badań. Na podstawie wyników badań betonu realizowanych podczas budowy wiaduktów określono wpływ rzeczywistych cech betonu na wartości ugięć przęseł. Analizie poddano także wpływ elementów niekonstrukcyjnych takich jak: kapy chodnikowe oraz nawierzchnia, a dla wiaduktów żelbetowych przeanalizowano wpływ zarysowania konstrukcji. Wykonane analizy pozwoliły na przedstawienie algorytmu obliczania ugięć przęseł płytowo-belkowych na potrzeby próbnych obciążeń statycznych oraz sformułowanie wskazówek przydatnych podczas tworzenia modeli obliczeniowych.
EN This paper discusses issues related to the problems of creating computational models of slab-beam bridge. Ten overpasses were selected and examined in order to deliver a detailed analysis of the factors which can affect the compliance of numerical modeling with the outcomes of test results. Based on the results of concrete examination carried out during the construction of the overpasses, the effect of the actual characteristics of concrete on the deflection of spans was established. The influence of structural elements such as pavement plates and surface has been examined. Moreover, the concrete overpasses were analyzed to determine the influence of the delineation of the construction. The conducted analysis enabled to develop the algorithm for calculating deflections of slab-beam spans for the purpose of static load tests and formulation of useful set of guidance to create computational models.
174
engineering and technical sciences
construction
DrOIN 1870
public
Kazimierz Furtak
Kraków, Polska
23.08.2017
polish
public
Adam Podhorecki
Bydgoszcz, Polska
20.04.2017
polish
public
Wojciech Siekierski
Poznań, Polska
24.05.2017
polish
public
dissertation
Poznań, Polska
20.11.2017
Rada Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej
doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budownictwo, w specjalności: konstrukcje inżynierskie