W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Identyfikacja cech symulatora samochodu osobowego i ocena jego zastosowania w szkoleniu kierowców

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Identification of features of a passenger car simulator and an analysis of its application in driver training

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • symulacja
  • symulator
  • szkolenia
  • identyfikacja
  • kierowcy
EN
  • simulation
  • simulator
  • training
  • identification
  • drivers
Streszczenie

PL Przedmiotem niniejszej pracy była identyfikacja wybranych cech symulatora samochodu osobowego i jego ocena zastosowania w tematyce szkolenia kierowców. Temat zrealizowano w dwóch etapach. Pierwszym etapem pracy badawczej była identyfikacja wybranych cech stanowiska symulacyjnego pojazdu osobowego oraz ich ocena. Natomiast druga część polegała na opracowaniu i przeprowadzeniu eksperymentu badawczego. Głównym celem było wsparcie nauczania zagadnień związanych z bezpieczeństwem oraz ekologią transportu pojazdów drogowych realizowanych przy pomocy treningów symulacyjnych. Doświadczenia bazowały na zobrazowaniu różnic miedzy stylami jazdy, takimi jak: zapoznawczym, ekonomicznym oraz agresywnym. Narzędziem bazowym realizacji pracy jest zestaw symulacyjny AS1200-6 AutoSim, należącym do Instytutu Siników Spalinowych i Transportu.

EN The subject of this paper was to identify selected elements of a passenger car simulator and to assess its use in the field of driver training. The topic was realized in two stages. The first stage of the research was the identification of selected features of the passenger vehicle simulation stand and their evaluation. The second part consisted in developing and conducting a research experiment. The main task was to support the teaching of issues related to the safety and ecology of road vehicle transport by means of simulation trainings. The experience was based on illustrating the differences between driving styles, such as introducing, economic and aggressive ride. The base tool for the work is the AS1200-6 AutoSim simulation set, which belongs to the Institute of Combustion Engines and Transport.

Liczba stron

103

Dziedzina wg OECD

inżynieria lądowa

Dyscyplina wg KBN

transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2149

Katalog on-line

to2022500504

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Piotr Boguś

Miejsce

Gdańsk, Polska

Data

12.10.2021

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Andrzej Świderski

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

15.10.2021

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

05.11.2021

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa i Transport Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.