W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analiza zautomatyzowanego procesu doczołowego łączenia termozgrzewalnych pasów napędowych i transportujących

Autorzy

[ 1 ] Instytut Konstrukcji Maszyn, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Konstrukcji Maszyn, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Konstrukcji Maszyn, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Analysis of the automated butt joining process of the thermoweldable drive and conveyor belts

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • zgrzewanie doczołowe
  • pasy napędowe
  • pasy przenośnikowe
  • zgrzewanie pasów
  • polimery termozgrzewalne
EN
  • butt welding
  • drive belts
  • conveyor belts
  • belts welding
  • thermoweldable polymers
Streszczenie

PL Tematyka rozprawy doktorskiej związana jest z problematyką produkcji termozgrzewalnych pasów napędowych i transportujących o przekroju kołowym, wykonanych z elastomerów termoplastycznych. Jednym z najważniejszych etapów tego procesu produkcyjnego jest ich zgrzewanie doczołowe, do postaci zamkniętego obwodu o ściśle określonej długości. W celu poprawy powtarzalności cech otrzymywanych pasów, a także polepszenia efektywności produkcji, podjęto prace badawczo-rozwojowe nad opracowaniem takiej technologii zgrzewania tych elementów, która pozwoli na zautomatyzowanie tego procesu produkcyjnego. Na podstawie badań wybranych właściwości termomechanicznych termoplastycznego poliuretanu, z którego wykonywane są pasy, wyników szczegółowej analizy zjawisk fizycznych zachodzących podczas takiej operacji zgrzewania, a także modelowania procesu uplastyczniania materiału, opracowano rozwiązanie konstrukcyjne zautomatyzowanego urządzenia zgrzewającego. Dodatkowo sformułowano metodologię doboru parametrów technologicznych zapewniających efektywne zgrzewanie.

EN The subject of the dissertation is related to the manufacturing of the thermoweldable belts which are used in drive and transportation systems. These belts have a circular cross-section and are made of thermoplastic elastomers. One of the most important stages of their production process is butt joining of the semi-finished product, in order to obtain the closed-loop with precisely defined length. To improve the repeatability of the quality of final products, as well as the efficiency of the production process, research activity was undertaken in order to develop welding technology, which will allow performing this technological operation in an automated way. On the basis of the examinations of selected thermomechanical properties of the welded material, detailed analysis of the physical phenomena which occur during such welding as well as modeling on the plasticization operation, the construction of the automated welding machine were designed. Additionally, on the basis of performed works, the methodology of selection the technological parameters were determined. This allows performing the hot plate welding process in an effective way.

Liczba stron

308

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria mechaniczna

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2200

Katalog on-line

to2022000423

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Michał Bembenek

Miejsce

Kraków, Polska

Data

02.06.2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Marcin Kubiak

Miejsce

Częstochowa, Polska

Data

2022

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

09.09.2022

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Mechaniczna Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria mechaniczna

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.