W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Ocena wpływu i cech lepiszczy asfaltowych i wypełniaczy mineralnych na właściwości reologiczne mastyksów asfaltowych z uwzględnieniem procesów starzenia

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Evaluation of the impact of the type and characteristics of bituminous binders and mineral fillers on the rheological properties of asphalt mastics taking into account aging processes

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • mastyks
  • SBS
  • relaksacja mastyksów
  • DSR
  • asfalt
EN
  • asphalt mastic
  • SBS
  • relaxation mastics
  • DSR (Dynamic Shear Rheometer)
  • binder
Streszczenie

PL Niniejsza dysertacja obejmuje badania i analizy mastyksów z wykorzystaniem wypełniaczy mineralnych i asfaltów modyfikowanych kopolimerem SBS. Przedmiotem badań i analiz były asfalty modyfikowane o zawartości kopolimeru 3%, 5%, 7% oraz 9% oraz po starzeniu RTFOT. Do struktury każdego asfaltu bazowego wprowadzono wypełniacz mineralny wapienny, bazaltowy lub granodiorytowy. Oznaczono właściwości strukturalne wypełniaczy mineralnych. Mastyksy oraz lepiszcza asfaltowe w niniejszej dysertacji zostały poddane zarówno badaniom cech podstawowych, jak i w szerokim zakresie oznaczono ich właściwości reologiczne. Przeprowadzono badanie ścinania mastyksów w reometrze dynamicznego ścinania. Następnie poddano ocenie właściwości niskotemperaturowe lepiszczy asfaltowych w reometrze zginanej belki. Dokonano obserwacji zjawiska relaksacji asfaltów i mastyksów w duktylometrze w temperaturze 12°C w warunkach stałego odkształcenia. Na podstawie wyników badań zjawiska relaksacji naprężeń w asfaltach i mastyksach dokonano modelowania matematycznego, polegającego na aproksymacji wyników z użyciem modeli ośrodków lepkosprężystych.

EN This dissertation included research and test results analysis of mastics containing various mineral fillers and bitumens modified with SBS copolymer (PMB). The subject of the research were bitumens with copolymer content of 3%, 5%, 7% and 9%SBS and after RTFOT. A limestone, basalt and granodiorite fillers were introduced into the structure of each base bitumen. Tha basic structural properties of the tested mineral fillers were determined. Mastics and bitumens analyzed in this dissertation have been subjected to both basic tests and a wide range of rheological properties. The shear test of mastics and bitumen were carried out in a dynamic shear rheometer. Next, low-temperature properties of asphalt binders were assessed in bending beam rheometer. The phenomenon of relaxation of bitumens and mastics was also observed in a ductilometer at a temperature of -12°C under conditions of constant strain. On the basic of results of research on the phenomenon of stress relaxation in asphalt binders and mastics, mathematical modeling was carried out, consisted in approximation of the results by using viscoelastic models.

Liczba stron

173

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

inżynieria lądowa, geodezja i transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 2320

Katalog on-line

to2024998988

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Grzegorz Mazurek

Miejsce

Kielce, Polska

Data

04.09.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Marek Pszczoła

Miejsce

Gdańsk, Polska

Data

19.09.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

30.11.2023

Jednostka nadająca tytuł

Rada Dyscypliny Inżynieria Lądowa, Geodezja i Transport

Uzyskany tytuł

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: inżynieria lądowa, geodezja i transport

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.