Impact of Intellectual Capital on Opportunity Recognition in SME’S of Pakistan
[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student
[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee
PL Wpływ kapitału intelektualnego na rozpoznawanie okazji w pakistańskich MŚP
english
- Intellectual Capital (IC)
- Small and Medium Enterprises (SMEs) and Opportunity Recognition (OR)
- Kapitał intelektualny (IC)
- małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) oraz rozpoznawanie szans (OR)
EN Intellectual capital plays in business competitive advantage and performance in both developing and established economies. Intellectual Capital refers to human capital, customer capital, and structural capital. Additionally, research has been conducted to investigate both the direct and indirect effects of IC on performance. In spite of this, it is not quite clear "how each dimension of IC; human capital, customer capital, and structural capital contributes to SMEs efficiency". This is because the indirect influence that IC has on performance. The investigation has made a contribution to the current body of information on Intellectual Capital Theory as a result of this research, which is a step in the right direction toward advancing the theory. The research has improved the theoretical knowledge of how intellectual capital improves the capability of small and medium-sized enterprises (SMEs) to recognize and capitalize on opportunities. Specifically, the research has done this by experimentally confirming the links between human, structural, and relational capital with opportunity recognition in SMEs.
PL Kapitał intelektualny odgrywa rolę w przewadze konkurencyjnej i wynikach przedsiębiorstw zarówno w gospodarkach rozwijających się, jak i ugruntowanych. Kapitał intelektualny odnosi się do kapitału ludzkiego, kapitału klienta i kapitału strukturalnego. Ponadto przeprowadzono badania w celu zbadania zarówno bezpośredniego, jak i pośredniego wpływu układu scalonego na wydajność. Mimo to nie jest całkiem jasne, „w jaki sposób każdy wymiar IC: kapitał ludzki, kapitał klientów i kapitał strukturalny przyczynia się do efektywności MŚP”. Dzieje się tak ze względu na pośredni wpływ układu scalonego na wydajność. Wynikiem tych badań jest wkład w bieżący zbiór informacji na temat teorii kapitału intelektualnego, co stanowi krok we właściwym kierunku w kierunku udoskonalenia tej teorii. Badanie poszerzyło wiedzę teoretyczną na temat tego, jak kapitał intelektualny poprawia zdolność małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) do rozpoznawania i wykorzystywania szans. W szczególności badanie dokonało tego poprzez eksperymentalne potwierdzenie powiązań między kapitałem ludzkim, strukturalnym i relacyjnym a rozpoznawaniem szans w MŚP.
141
management and quality studies
DrOIN 2356
public
Katarzyna Rostek
Warszawa, Polska
27.11.2023
polish
public
Anna Zgrzywa-Ziemak
Wrocław, Poland
19.11.2023
english
public
dissertation
Poznań, Polska
15.01.2024
Rada Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości Politechniki Poznańskiej
doktor nauk społecznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu i jakości