W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Impact of Intellectual Capital on Opportunity Recognition in SME’S of Pakistan

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

PL Wpływ kapitału intelektualnego na rozpoznawanie okazji w pakistańskich MŚP

Język

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Intellectual Capital (IC)
  • Small and Medium Enterprises (SMEs) and Opportunity Recognition (OR)
PL
  • Kapitał intelektualny (IC)
  • małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) oraz rozpoznawanie szans (OR)
Streszczenie

EN Intellectual capital plays in business competitive advantage and performance in both developing and established economies. Intellectual Capital refers to human capital, customer capital, and structural capital. Additionally, research has been conducted to investigate both the direct and indirect effects of IC on performance. In spite of this, it is not quite clear "how each dimension of IC; human capital, customer capital, and structural capital contributes to SMEs efficiency". This is because the indirect influence that IC has on performance. The investigation has made a contribution to the current body of information on Intellectual Capital Theory as a result of this research, which is a step in the right direction toward advancing the theory. The research has improved the theoretical knowledge of how intellectual capital improves the capability of small and medium-sized enterprises (SMEs) to recognize and capitalize on opportunities. Specifically, the research has done this by experimentally confirming the links between human, structural, and relational capital with opportunity recognition in SMEs.

PL Kapitał intelektualny odgrywa rolę w przewadze konkurencyjnej i wynikach przedsiębiorstw zarówno w gospodarkach rozwijających się, jak i ugruntowanych. Kapitał intelektualny odnosi się do kapitału ludzkiego, kapitału klienta i kapitału strukturalnego. Ponadto przeprowadzono badania w celu zbadania zarówno bezpośredniego, jak i pośredniego wpływu układu scalonego na wydajność. Mimo to nie jest całkiem jasne, „w jaki sposób każdy wymiar IC: kapitał ludzki, kapitał klientów i kapitał strukturalny przyczynia się do efektywności MŚP”. Dzieje się tak ze względu na pośredni wpływ układu scalonego na wydajność. Wynikiem tych badań jest wkład w bieżący zbiór informacji na temat teorii kapitału intelektualnego, co stanowi krok we właściwym kierunku w kierunku udoskonalenia tej teorii. Badanie poszerzyło wiedzę teoretyczną na temat tego, jak kapitał intelektualny poprawia zdolność małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) do rozpoznawania i wykorzystywania szans. W szczególności badanie dokonało tego poprzez eksperymentalne potwierdzenie powiązań między kapitałem ludzkim, strukturalnym i relacyjnym a rozpoznawaniem szans w MŚP.

Liczba stron

141

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

nauki o zarządzaniu i jakości

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Katarzyna Rostek

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

27.11.2023

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Anna Zgrzywa-Ziemak

Miejsce

Wrocław, Poland

Data

19.11.2023

Język

angielski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska przed obroną

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

15.01.2024

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.