W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Nowy system transportu kolejowo–drogowego dla przewozów standardowych naczep samochodowych

Autorzy

Promotor

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN New system of rail-road transport for transports of standard semitrailers

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • transport kombinowany
  • wagon
  • naczepa samochodowa
EN
  • combined transport
  • wagon
  • semitrailer
Streszczenie

PL Celem pracy było opracowanie nowatorskiej konstrukcji pojazdu kolejowego, umożliwiającej poziomy załadunek i transport standardowych naczep samochodowych. W oparciu o przegląd europejskich i krajowych rozwiązań oraz ocenę technicznych parametrów infrastruktury istotnych dla przewozów naczep, określono kryteria doboru decydujących parametrów techniczno-ekonomicznych do założeń projektu pojazdu. W oparciu o wnioski z powyższych opracowań założeń konstrukcyjnych nowej jednostki transportowej opracowano model komputerowy jednostki. Na uzyskanym modelu wykonano badania symulacyjne wytypowanych istotnych parametrów konstrukcyjnych. Sprawdzono wytrzymałość konstrukcji oraz oceniono bezpieczeństwo jazdy. Uzyskane wyniki badań posłużyły do weryfikacji nowej jednostki transportowej. Przeprowadzono analizę konkurencyjności nowego transportu kombinowanego wraz z analizą ekonomiczną i środowiskową oraz określono możliwe kierunki dalszych prac

EN The purpose of this work was to develop an innovative construction of railway vehicle that would make the horizontal loading and transport of the standard semitrailers possible. Based on a review of European and national solutions and an assessment of the technical parameters of the infrastructure essential for the transport of semitrailers, the criteria for selection of technical and economic parameters for the assumptions of design of the vehicle are determined. Based on the conclusions of the above studies of component constructional assumptions of the new transport unit, the computer model of the unit was developed. The simulation tests of the selected important constructional parameters were carried out on the obtained model. The strength of the construction was tested and safety was assessed. The obtained results of the tests were used to verify the new transport unit. An analysis of the competitiveness of new combined transport together economic and environmental analysis were carried out and the possible directions of further works were identified.

Liczba stron

125

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

transport

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1852

Katalog on-line

to20189984

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Marek Babel

Miejsce

Kraków, Polska

Data

13.06.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Dariusz Pyza

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

14.06.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

10.07.2017

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: transport, w specjalności: transport intermodalny

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.