Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Złożoność obliczeniowa algorytmów energooszczędnych przejazdów tramwaju z silnikami indukcyjnymi przy zakłóceniach ruchu

Authors

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Title variant

EN Calculation complexity of algorithms of energy-saving traffic of tram with induction motors at ride disturbances

Year of publication

2012

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2012 | Journal number: Issue 72

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • tramwaj
  • tramwaj z silnikiem indukcyjnym
  • ruch miejski
  • energooszczędny przejazd tramwaju
Abstract

PL W artykule przedstawiono metodę obliczania energooszczędnych przejazdów tramwaju z połowo zorientowanym sterowaniem trakcyjnych, trójfazowych silników indukcyjnych. Uwzględniono występowanie w ruchu miejskim różnych zakłóceń ruchu oraz skomplikowanego profilu trasy. Dynamika jazdy miejskiej prowadzi do szczególnie złożonych algorytmów przejazdów tramwaju, które uwzględniają kryterium minimalnego zużycia energii elektrycznej. Zaproponowane metody obliczeniowe obejmują również procedurę likwidacji opóźnienia po ustąpieniu zakłóceń w ruchu przy minimum zużycia energii. Dodatkowo wykazano, że podczas etapu jazdy ze stałą prędkością, gdy obciążenie silników trakcyjnych nie jest duże, odpowiedni dobór obniżonej wartości napięcia zasilającego pozwala na zwiększenie sprawności układu napędowego.

EN The paper presents the method of the calculation of the energy-saving traffic of tram vehicle with field-oriented control of traction three-phase induction motors. Possibility of occurrence of various traffic disturbances and complicated route profile is taken into consideration. After ending disturbances of the city traffic, algorithms of tram rides take into account the procedure of traffic-delay liquidation according to the criterion of the minimum energy consumption. During the phase of the running with the constant speed, the load of traction motors is small; in this case the suitable choice of the lower supply voltage makes possible enlargement of the driving system efficiency.

Pages (from - to)

233 - 240

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.