Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Building the competitive advantage of companies in the new economic realities

Authors

Title variant

PL Budowa przewagi konkurencyjnej przez współczesne przedsiębiorstwa w nowych realiach gospodarczych

Year of publication

2018

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2018 | Journal number: nr 76

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • competitive advantage
  • globalisation
  • knowledge-based economy
  • knowledge
PL
  • przewaga konkurencyjna
  • globalizacja
  • gospodarka oparta na wiedzy
  • wiedza
Abstract

EN In this article the author described the subject of building competitive advantage by modern enterprises operating in an environment dominated by globalisation, technological progress and intangible resources. To this end, the characteristics of the modern knowledge-based economy have been defined, as well as the relationship between the concepts of competition, competitiveness and competitive advantage. The main aim of the article is to identify new challenges and conditions for building competitive advantage by modern enterprises. The analysis of source materials, market observations and data from the conducted empirical survey confirmed that the main determinants of building competitive advantage, in such turbulent market conditions, is the knowledge, competence and skills of employees, who are responsible for creating and implementing new solutions.

PL W niniejszym artykule autor podjął tematykę związaną z budową przewagi konkurencyjnej przez współczesne przedsiębiorstwa funkcjonujące w środowisku zdominowanym przez globalizację, postęp technologiczny i zasoby niematerialne. W związku z tym zostały określone charakterystyczne cechy współczesnej gospodarki opartej na wiedzy, a także zależności między pojęciem konkurencji, konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Natomiast głównym celem artykułu jest wskazanie nowych wyzwań i warunków budowania przewagi konkurencyjnej przez współczesne przedsiębiorstwa. Dokonane analizy materiałów źródłowych i obserwacje rynku (prowadzone podczas realizowanych badań empirycznych) wyraźnie potwierdziły, iż głównymi determinantami budowy przewagi konkurencyjnej, w tak burzliwych warunkach rynkowych, jest wiedza oraz kompetencje i umiejętności pracowników, którzy są odpowiedzialni za kreowanie i wdrażanie nowych rozwiązań.

Pages (from - to)

113 - 123

DOI

10.21008/j.0239-9415.2018.076.08

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

Ministry points / journal in years 2017-2021

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.