Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

An assessment of the quality attributes of an educational service as seen from the perspective of loyal and disloyal students of institutions of higher education

Authors

Title variant

PL Ocena cech jakościowych usługi edukacyjnej z perspektywy lojalnego i nielojalnego studenta szkoły wyższej

Year of publication

2018

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2018 | Journal number: nr 78

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • Kano questionnaire
  • educational service
  • college/university student
PL
  • kwestionariusz Kano
  • usługa edukacyjna
  • student
Abstract

EN The article deals with the problem of applying the Kano questionnaire to make an assessment of quality features of an educational service by students. The authors present the usability of the Kano questionnaire for this purpose. The main aim of the research was to identify those attributes of an educational service that influence its quality from the point of view of a student of an institution of higher education. At the same time, the authors intended to examine whether there are differences in the evaluation of the qualities of this service between the groups of the so-called loyal and disloyal students. The survey research proved that there exist statistically significant differences of two proportions in the students’ assessment of the quality attributes of an educational service, while a hierarchization/classification of these attributes in most cases is similar in both of the examined groups.

PL W artykule podjęto temat wykorzystania kwestionariusza Kano do oceny cech jakościowych usługi edukacyjnej przez studentów. Autorki prezentują użyteczność kwestionariusza Kano. Głównym celem badań była identyfikacja atrybutów usługi edukacyjnej, które mają wpływ na jej jakość z punktu widzenia studenta szkoły wyższej. Równocześnie zamiarem autorek było sprawdzenie, czy pomiędzy badanymi grupami studentów tzw. lojalnych i nielojalnych występują różnice w ocenie ważności cech tejże usługi. Badania ankietowe wykazały, że występują statystycznie istotne różnice dwóch proporcji w zakresie oceny cech jakościowych usługi edukacyjnej, natomiast hierarchizacja/klasyfikacja tychże cech w większości przypadków przebiegała podobnie w obu badanych grupach.

Pages (from - to)

213 - 230

DOI

10.21008/j.0239-9415.2018.078.15

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

Ministry points / journal in years 2017-2021

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.