Analiza pracy silnika SRM z wirnikiem zewnętrznym przeznaczonym do napędu roweru elektrycznego
EN Analysis of switched reluctance motor (SRM) with external-rotor designed for the electric bike
2016
scientific article
polish
- napęd elektryczny roweru
- przełączalny silnik reluktancyjny
- metoda elementów skończonych
PL W artykule przedstawiono założenia konstrukcyjne napędu elektrycznego do roweru. W pracy zaprezentowano wyniki obliczeń parametrów elektromagnetycznych kilku konstrukcji przełączalnego silnika reluktancyjnego z wirnikiem zewnętrznym (SRM). Analizę przeprowadzono z wykorzystaniem dwuwymiarowych modeli numerycznych, rozwiązywanych przy pomocy metody elementów skończonych. Wyznaczono charakterystyki statyczne momentu elektromagnetycznego, indukcyjności własnej pasma w funkcji kąta położenia wirnika względem stojana.
EN The paper presents the preliminary design of the electric drive for a bicycle. The designed drive bases on utilizing the 3-phase switched reluctance motor (SRM) with an external-rotor. The authors analyse two motor configurations - the first one of 10/6 rotor/ stator poles and the second one of 10/8 poles. This paper contains also the integral parameters calculation results. Electromagnetic field analysis for the considered motor is carried out using 2D FEM (Matlab/Femm). The electromagnetic torque, self and mutual inductance characteristics as a function of the rotor angle position for the each phase are also shown in the paper.
401 - 410
public
9