Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Zasadność nauczania podstaw projektowania i analizy użyteczności ergonomicznych interfejsów użytkownika (GUI) na studiach technicznych

Authors

Title variant

EN Rationale for teaching basics of design and usability analysis of ergonomic user interfaces (GUI) for technical college

Year of publication

2012

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2012 | Journal number: Issue 71

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • interfejs
  • GUI
  • graficzny interfejs użytkownika
  • HCI
  • Human Computer Interaction
Abstract

PL Interfejs jest elementem, który decyduje o tym jak dany produkt (aplikacja, system, urządzenie) jest użytkowany, oceniany i odbierany przez użytkownika. Użyteczność jest kluczowym atrybutem jakości produktu, miarą tego jak szybko i łatwo użytkownik nauczy się z niego korzystać. Współczesny rozwój technologii i konkurencyjności na rynku wymusza na projektantach (inżynierach) znajomość metod i technik projektowania GUI. Autorzy referatu uzasadnią konieczność nauczania i rozwoju przedmiotów związanych z projektowaniem ergonomicznych interfejsów na uczelniach technicznych na podstawie własnych doświadczeń dydaktycznych.

EN The interface is the part that determines how the product (application, system, device) is used, evaluated and perceived by the user. Usability is a key attribute of product quality, a measure of how quickly and easily you will learn to use it. Modem technological development and competitiveness of the market forces the designers (engineers) knowledge of methods and techniques for designing the GUI. The authors of the paper justify the need for education and development of subjects related to the design of ergonomic interfaces at technical universities based on their own experience of teaching.

Pages (from - to)

239 - 246

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.