Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Predykcyjna regulacja prędkości z silnikiem indukcyjnym w napędzie dwumasowym

Authors

Title variant

EN Predictive speed control in induction two-mass drive

Year of publication

2012

Published in

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Journal year: 2012 | Journal number: Issue 72

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • silnik indukcyjny
  • napęd dwumasowy
  • DTC-SVM
  • algorytm sterowania predykcyjnego
Abstract

PL W pracy przedstawiono zagadnienia związane z predykcyjną regulacją prędkości napędu dwumasowego napędzanego silnikiem indukcyjnym. We wstępie krótko scharakteryzowano problematykę drgań skrętnych w napędzie elektrycznym. W kolejnych rozdziałach przedstawiono model matematyczny rozpatrywanego napędu, omówiono metodę bezpośredniego sterowania momentem elektromagnetycznym DTC-SVM oraz algorytm sterowania predykcyjnego. Następnie przedstawiono zagadnienia związane z osłabianiem pola w silniku indukcyjnym. Zaproponowano modyfikację standardowego algorytmu sterowania predykcyjnego w obszarze osłabiania pola. Rozważania teoretyczne poparto badaniami symulacyjnymi.

EN The paper presents issues related to the predictive speed control of induction motors two-mass drive. In the introduction briefly characterizes torsional vibration problems in electric drive, and shows the growing importance of induction motors. In the next chapters present the model of the drive, then presents a method of direct electromagnetic torque control DTC-SVM and predictive control method. The studies presented the need for adaptation of constraints in the case of the drive in the weak field region. Also proposed a concrete method of this adaptation.

Pages (from - to)

149 - 156

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.