Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Wpływ dyskretyzacji na obliczenia skośnego wiaduktu o przekroju półpłytowym

Authors

Title variant

EN Effect of numerical model discretization on static calculation of the skew RC slab-girder bridge structure

Year of publication

2014

Published in

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Journal year: 2014 | Journal number: nr 18

Article type

scientific article

Publication language

polish

Abstract

PL W ostatnich latach przęsła z betonu sprężonego i zbrojonego często projektowano o przekrojach dwubelkowych [1, 3, 4], Zwykle nie stosuje się w nich poprzecznie przęsłowych. Sztywność poprzeczną zapewniają poprzecznice podporowe i płyta pomostu grubości ~25-35cm [2], Rozpiętości tych obiektów wynoszą 1 (H24 m w ustrojach żelbetowych i dochodzą do ~30,0 m w konstrukcjach z betonu sprężonego. W porównaniu do stosowanych dawniej układów płytowo-żebrowych o rozwiniętym przekroju poprzecznym, w przęsłach tego typu dźwigary główne formowane są w postaci trapezowych belek krępych o dużej sztywności skrętnej. W zależności od proporcji wysokości do szerokości środników belek (h/b) omawiane obiekty nazywane są ustrojami dwubelkowymi o krępych dźwigarach, ustrojami o poszerzonych środnikach lub konstrukcjami o przekroju pół-płytowym [1, 9]. Ostatni typ dotyczy proporcji h/b zbliżającej się do 1/4, którą zwyczajowo uznawano jako graniczną pomiędzy elementem płytowym a belkowym (według PN-EN stosunek ten wynosi 1/3) [5, 8, 9]. W referacie przedstawiono wybrane zagadnienia modelowania przykładowego wiaduktu o przekroju półpłytowym oraz wpływ klasy modelu (stopnia dyskretyzacji) na otrzymywanie wyniki obliczeń. Analizy statyczne wykonano w środowisku MES SOFiSTiK.

EN The double T-beam type of RC bridge structures have become very popular structural solution during the last years. Design calculation of these structures can be performed using various numerical models such as grillage, slab-beam or shell ones. Six numerical models are applied to analyze internal forces and deflections of the existing bridge structure. The results are compared with those obtained from its test carried out with the use of the lorries. Some recommendations concerning the selection of the adequate numerical model for the design calculations of the double T-beam type of bridge structures are formulated based on the analysis presented in the paper.

Pages (from - to)

107 - 120

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Ministry points / journal

4

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.