Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Most im. Gen. Grota-Roweckiego w Warszawie - analizy pomostu techniką „trepanacji”

Authors

Title variant

EN Gen. Grot-Rowecki bridge in Warsaw - detailed deck analysis

Year of publication

2014

Published in

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Journal year: 2014 | Journal number: nr 18

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • Most Grota-Roweckiego
  • technika trepanacji
  • MES
Abstract

PL W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie obiekt ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno-użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu, podniesienie użytkowych obciążeń pomostu do klasy A + Stanag 150 oraz ustroju niosącego i podpór do klasy B. Oryginalnym aspektem o charakterze badawczym są szczegółowe modele lokalne reprezentatywnych fragmentów obiektu (wyizolowane w tzw. procesie trepanacji). Z założenia modele te muszą być kompatybilne z tak zwanymi modelami globalnymi odwzorowującymi pracę całej konstrukcji. Obliczenia lokalne pozwoliły na szczegółowe analizy zagadnień, takich jak spiętrzenie i koncentracja naprężeń, stateczność lokalna oraz lokalne współczynniki dynamiczne.

EN Paper presents selected issues of deck computations of gen. Grot-Rowecki bridge in Warsaw. The bridge is a steel structure of continuous beam with a total length of 646 m for each of two road lines. After reconstruction the bridge is designed to satisfy the parameters of S-8 highway for traffic, pedestrians and cyclist. The bridge functional and operational rules assume a significant increase of the object width, increase deck maximum load to class A + Stanag 150, superstructure and supports to class B. The paper is focused on the detailed FEM models of the representative parts of the bridge. These models are defined so as they strictly comply with global structural bridge behavior and satisfy fundamental rules of mechanics. The detailed analysis allows insight into the issues like the accumulation and concentration of stresses, local stability, local dynamic factors which is not possible with global models.

Pages (from - to)

232 - 240

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Ministry points / journal

4

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.