Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Aspekty wykonawcze przebudowy mostu gen. Grota-Roweckiego w Warszawie

Authors

Title variant

EN Technological aspects of rebuild of gen. Grota-Roweckiego bridge in Warsaw

Year of publication

2015

Published in

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Journal year: 2015 | Journal number: nr 19

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • most Grota
  • mosty stalowe
  • poszerzanie mostów
  • wzmacnianie mostów
  • przebudowa mostów
  • sprężenie
  • sprężenie zewnętrzne
  • łożyska garnkowe
Abstract

PL Przebudowa mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie jest jedną z największych tego typu operacji w Europie. Polega ona na wzmocnieniu konstrukcji za pomocą sprężenia zewnętrznego oraz na odcięciu istniejących i dospawaniu nowych, wydłużonych wsporników, opartych na zewnętrznym skratowaniu. W referacie opisane zostały wybrane aspekty wykonawcze takie jak: montaż elementów stalowych pomostu i elementów systemu sprężenia, sprężenie ustroju, a także poruszone zostały tematy poprawy stanu technicznego podpór, wymiany łożysk oraz doboru nawierzchni. Szczególna uwaga została poświęcona nieprzewidzianym zachowaniom konstrukcji, które ujawniły się dopiero w dalszym etapie realizacji, to jest drganiom wsporników w strefie przydylatacyjnej i uszkodzeniu łożyska garnkowego w trakcie układania warstwy wyrównawczej nawierzchni oraz podjętym w związku z tym środkom zaradczym.

EN Rebuild of gen. Stefana Grota-Roweckiego bridge in Warsaw is one of the largest operation of its kind in Europe. It involves widening the deck with braced cantilevers and strengthening the structure by external prestressing. The paper presents some of the technological aspects such as: assembly of steel structure and prestressing system elements, prestressing of the bridge, renovation of pillars and abutments, replacement of bearings. Particular attention has been devoted to unexpected behaviour of the structure, that is vibrations of the cantilevers near dilatation joints and pot bearing damage during laying of the asphalt pavement.

Pages (from - to)

57 - 73

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Ministry points / journal

4

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.