Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Remont mostów kolejowych w ramach projektu POIiŚ 7.1-79 pn.: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów”

Authors

Title variant

EN Railway bridge renovation in project POIiŚ 7.1-79: “Improving the quality of transport services by improving the technical condition of the railway line no 272 on the section Kluczbork - Ostrzeszów”

Year of publication

2016

Published in

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Journal year: 2016 | Journal number: nr 21

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • most kolejowy
  • remont
  • wzmocnienie
  • konstrukcje stalowe
Abstract

PL W ramach zadań inwestycyjnych Polskie Linie Kolejowe S.A prowadzą szereg działań remontowych i modernizacyjnych linii kolejowych. W artykule opisano sposób realizacji remontu 4 mostów stalowych, które znajdowały się w ciągu linii kolejowej nr 272 objętej rewitalizacją na odcinku Kluczbork - Ostrzeszów w ramach Projektu POIiŚ 7.1-79. Prace polegały gównie na wzmocnieniu istniejących stalowych nitowanych przęseł za pomocą nowych pasów dolnych i górnych dźwigarów głównych oraz wymianie skorodowanych elementów konstrukcyjnych. Przeprowadzono również renowację podpór za pomocą zapraw typu PCC i montaż nowej nawierzchni kolejowej. W pracy przedstawiono stan przed i po wykonaniu prac remontowych. Efekty pokazują, iż zasadnym jest przebudowa i wzmocnienia przęseł, które były eksploatowane nawet 140 lat.

EN The paper describes way of renovation 4 steel bridges which are located within the railway line no 272. Renovation work included the reinforcement by replacement of the upper and lower belts of main girders and replacement od corroded other structural elements. Also carrier out renovation of supports by using mortar PCC and the installation of new railway tracks. The paper presents the state before and after the renovation work. The effects show that it is reasonable to rebuild and strengthen the spans, which were operated up to 140 years.

Pages (from - to)

147 - 166

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

4

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.