Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Evaluation of the possibility to improve the efficiency of SI engine fueled with low-carbon gaseous fuels

Authors

Title variant

PL Ocena możliwości poprawy sprawności spalania niskowęglowych paliw gazowych w silniku o zapłonie iskrowym

Year of publication

2014

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2014 | Journal volume: vol. 66 | Journal number: no. 1

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • low carbon fuels
  • methane
  • hydrogen
  • CNG
Abstract

EN A detailed analysis of the issues related to improving the efficiency of energy conversion in spark ignition engine, powered by low-carbon gaseous fuels are presented in that monograph. The research was conducted on engine powered by compressed natural gas (CNG), and methane/hydrogen blends. Selected for tests group of fuels was consisted of eight blends, with various hydrogen share (by volume): 0% (pure methane), 5%, 10%, 15%, 20%, 30%, 40% i 50%. The object of the research was a 4-cylinder engine with a capacity of 1.6 dm3, the pre-installed in car Opel Astra F. The engine was equipped with an alternative CNG injection system. An influences of ignition advance angle and fuel composition on engine performance and total efficiency were determined in the final analysis. The proposed solutions were compared with the base configuration of the power supply in the summary of work.

PL W artykule przedstawiono szczegółową analizę zagadnień związanych z poprawą efektywności konwersji energii w silniku o zapłonie iskrowym, zasilanym paliwami gazowymi o zmniejszonym udziale węgla. W badaniach stanowiskowych silnik zasilano sprężonym gazem ziemnym (CNG) oraz mieszaninami metanu z wodorem. Obiektem badań był 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 dm3, zamontowany fabrycznie w samochodzie Opel Astra F. Jednostkę napędową wyposażono w alternatywną instalację zasilania wtryskowego CNG. W końcowej analizie określono wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu i składu paliwa gazowego na podstawowe wskaźniki pracy silnika i jego ogólną sprawność. W podsumowaniu porównano proponowane rozwiązania z bazową konfiguracją układu zasilania.

Pages (from - to)

39 - 50

DOI

10.21008/j.2449-920X.2014.66.1.04

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.