W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Evaluation of the possibility to improve the efficiency of SI engine fueled with low-carbon gaseous fuels

Autorzy

Wariant tytułu

PL Ocena możliwości poprawy sprawności spalania niskowęglowych paliw gazowych w silniku o zapłonie iskrowym

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2014 | Tom: vol. 66 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • low carbon fuels
  • methane
  • hydrogen
  • CNG
Streszczenie

EN A detailed analysis of the issues related to improving the efficiency of energy conversion in spark ignition engine, powered by low-carbon gaseous fuels are presented in that monograph. The research was conducted on engine powered by compressed natural gas (CNG), and methane/hydrogen blends. Selected for tests group of fuels was consisted of eight blends, with various hydrogen share (by volume): 0% (pure methane), 5%, 10%, 15%, 20%, 30%, 40% i 50%. The object of the research was a 4-cylinder engine with a capacity of 1.6 dm3, the pre-installed in car Opel Astra F. The engine was equipped with an alternative CNG injection system. An influences of ignition advance angle and fuel composition on engine performance and total efficiency were determined in the final analysis. The proposed solutions were compared with the base configuration of the power supply in the summary of work.

PL W artykule przedstawiono szczegółową analizę zagadnień związanych z poprawą efektywności konwersji energii w silniku o zapłonie iskrowym, zasilanym paliwami gazowymi o zmniejszonym udziale węgla. W badaniach stanowiskowych silnik zasilano sprężonym gazem ziemnym (CNG) oraz mieszaninami metanu z wodorem. Obiektem badań był 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 dm3, zamontowany fabrycznie w samochodzie Opel Astra F. Jednostkę napędową wyposażono w alternatywną instalację zasilania wtryskowego CNG. W końcowej analizie określono wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu i składu paliwa gazowego na podstawowe wskaźniki pracy silnika i jego ogólną sprawność. W podsumowaniu porównano proponowane rozwiązania z bazową konfiguracją układu zasilania.

Strony (od-do)

39 - 50

DOI

10.21008/j.2449-920X.2014.66.1.04

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.