Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Feasibility analysis of the application of compressed natural gas as a fuel for compression-ignition engines

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska

Title variant

PL Analiza możliwości zasilania gazem CNG silników o zapłonie samoczynnym

Year of publication

2014

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2014 | Journal volume: vol. 66 | Journal number: no. 4

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • alternative fuel
  • compression-ignition engine
  • compressed natural gas (CNG)
  • environment protection
Abstract

EN This paper discusses Compressed Natural Gas (CNG) as an alternative fuel, whose physicochemical properties allow co-combustion with conventional fuels in diesel engines. For many years, works have been underway to find an affordable and environment friendly fuel that could be used to power vehicles, which has been additionally prompted by the increasingly stringent exhaust emission limits. Simultaneously, a number of potential problems associated with the use of this fuel in diesel engines have been identified. The usefulness and applicability of CNG in diesel engines in the environmental aspect has been determined based on the analysis of such quantities as the octane number, heat of combustion, auto-ignition temperature and auto-ignition limit. The main purpose of this task is to decrease the exhaust emissions into the atmosphere.

PL W artykule przedstawiono CNG jako alternatywne paliwo, którego właściwości fizyczno-chemiczne pozwalają na współspalanie z paliwem konwencjonalnym w silniku o ZS. Od wielu lat prowadzone są prace mające na celu znalezienie taniego, ekologicznego paliwa, które może posłużyć do napędu pojazdów, stymulowane coraz bardziej rygorystycznymi normami dotyczącymi emisji substancji szkodliwych. Zwrócono uwagę na problemy związane z potencjalnym wykorzystaniem tego paliwa w silniach o ZS. Przydatność i możliwość stosowania gazu CNG w silnikach o zapłonie samoczynnym określono na podstawie analizy takich wielkości jak: liczba oktanowa, ciepło spalania, temperatura samozapłonu, granica samozapłonu, zmniejszenie emisji związków szkodliwych spalin przez silniki spalinowe o ZS zasilane gazem CNG.

Pages (from - to)

31 - 39

DOI

10.21008/j.2449-920X.2014.66.4.03

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.