Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Akceptacja złożoności w uczeniu się organizacyjnym

Authors

Title variant

EN Accepting complexity in organizational learning

Year of publication

2020

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2020 | Journal number: nr 81

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • uczenie się
  • uczenie się organizacyjne
  • system złożony
EN
  • learning
  • organizational learning
  • complex system
Abstract

PL Koncepcja uczenia się organizacyjnego (OL), mimo że ma już za sobą okres wzmożonego wzrostu popularności, nie straciła na aktualności i wadze. Mimo dość długiej historii badań nie istnieje spójna teoria uczenia się organizacyjnego. W pracy dokonano przeglądu czterech podejść do OL: behawiorystycznego, kognitywnego, konstruktywistycznego i społeczno-poznawczego. Ich porównanie z perspektywą nazwaną tu „złożonościową” (czyli związaną z traktowaniem organizacji jako systemu złożonego w rozumieniu teorii złożoności) wspiera tezę o rosnącej akceptacji złożoności w rozwoju teorii uczenia się organizacyjnego.

EN The organizational learning concept, although no longer in its hype phase, is still considered important and up-to-date. Despite a relatively long history, there is no common theory of Organizational Learning. This paper reviews four approaches to Organizational Learning: behaviourist, cognitive, constructivist, and social-cognitive. Their comparison with the complex (inspired by complexity science) perspective maintains the thesis that there is agrowing acceptance of complexity in the evolution of the Organizational Learning theory.

Pages (from - to)

5 - 20

DOI

10.21008/j.0239-9415.2020.081.01

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

20

Ministry points / journal in years 2017-2021

40

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.