Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Podejmowanie działań społecznie odpowiedzialnych (na przykładzie Wielkopolski)

Authors

[ 1 ] Instytut Inżynierii Zarządzania (IO), Wydział Informatyki i Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Year of publication

2009

Published in

Organizacja i Kierowanie

Journal year: 2009 | Journal number: nr 3(137)

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • społeczna odpowiedzialność biznesu
EN
  • corporate social responsibility
Abstract

PL Przedmiotem opracowania jest poziom realizacji idei społecznej odpowiedzialności w biznesie (CSR) wśród małych i średnich przedsiębiorstw, na terenie województwa Wielkopolskiego. Opracowanie złożone jest z dwóch części: teoretycznej, w której omówiono realizację działań społecznie odpowiedzialnych w Polsce, w okresie ostatnich dziesięciu lat, oraz empirycznej, prezentującej wyniki badań wspomnianych działań w aspekcie relacji z rynkiem, w obszarze zatrudnienia (polityka personalna firm) a także troski o ochronę środowiska. Badania przeprowadzono w drugim kwartale 2009, w 52 firmach. Wyniki badań, wykazały, że firmy, które uzyskały łącznie najwyższe wyniki ogólne, wykazują najwyższą aktywność w obszarze relacji z rynkiem a także, że nie ma zależności między wielkością firmy, rodzajem prowadzonej działalności, a poziomem realizacji idei społecznej odpowiedzialności w biznesie.

EN The subject of the article is a level of realization Corporate Social Responsibility in small and middle sized enterprises in Wielkopolska region. The article consist of two parts: theoretical one and empirical one. The theoretical part is devoted to the development of activities connected with CSR in polish enterprises in a period of last ten years. The empirical part presents the research carried out in 52 firm in the second quarter of 2009. The results shown that the firms achieving the best level of the CSR practical realization have been the most engaged in good relations in market and that there are is not coexistence between the size of enterprises and type of their activity (branch) and the CSR practical realization.

Pages (from - to)

125 - 134

URL

https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/oik/numery/Documents/2009_NR_3(137).pdf

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.