Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download BibTeX

Title

Drawing as a lesson from the built heritage

Authors

[ 1 ] Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.1] Architecture and urban planning

Title variant

PL Rysunek jako lekcja z dziedzictwa

Year of publication

2015

Published in

Technical Transactions

Journal series: Architecture | Journal year: 2015 | Journal volume: vol. 112 | Journal number: z. 4(4)A

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • freehand drawing
  • a study
  • drawing scholarship
  • education of an architect
PL
  • rysunek odręczny
  • studium
  • stypendium rysunkowe
  • proces kształcenia
  • architekta
Abstract

EN The notion of drawing skills that an architect shall be equipped with has several aspects. First of all, drawing can be used as an instrument for learning the principles of defining space, its scale, composition and architectural detail. Sketches and studies of existing buildings help an architect understand the way they were assembled. These drawings represent, therefore, a compulsory phase in building up one’s skills as an architect. Such is the goal of the outdoor drawing, considered as an important teaching method since the 17th century, when the French king Louis XIV founded the Prix de Rome. This drawing scholarship has endured till the 20th century and is still being imitated in other lands, giving students a possibility to gain knowledge directly from the greatest works of architecture.

PL Na warsztat rysunkowy architekta składa się kilka jego rodzajów. Przede wszystkim jest to rysunek służący uczeniu się prawideł kształtowania przestrzeni, jej skali, zasad kompozycji oraz tworzenia detalu. Szkice odręczne oraz studia istniejących budowli służą architektowi jako środek pozyskania wiedzy o tym, jak zostały one zbudowane. Rysunki te stanowią wobec tego niezbędny element w budowaniu warsztatu pracy projektanta. Taki jest cel rysowania w terenie, uznany za ważną metodę nauczania dla architektów już w XVII-tym wieku, kiedy król francuski Ludwik XIV ufundował nagrodę Prix de Rome. To stypendium rysunkowe przetrwało do XX wieku i jest nadal naśladowane w innych krajach, dając studentom możliwość zdobywania wiedzy bezpośrednio od największych dzieł architektury.

Pages (from - to)

113 - 120

DOI

10.4467/2353737XCT.15.290.4693

URL

https://www.ejournals.eu/Czasopismo-Techniczne/2015/Architektura-Zeszyt-4-A-(4)-2015/art/6309

Ministry points / journal

13

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.