A Commercial Break - The Multifunctional Treatment of Urban Space
[ 1 ] Instytut Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ P ] employee
PL Przerwa na reklamę czyli wielofunkcyjne traktowanie przestrzeni miejskiej
2023
chapter in monograph / paper
english
- immersion
- public space
- space valorisation
- immersja
- przestrzeń publiczna
- waloryzacja przestrzeni
EN The article addresses the problem of the nature of the elements crystallising contemporary public spaces in the context of the immersive action of commercial zones and areas of mass marketing of visual content. The research was based on observation, in situ analysis, as well as emotional perception (direct contact and perceptual reaction), in order to analyse selected urban spaces, as a result attempting to define an additional measure that valorises space.
PL Artykuł porusza problem charakteru elementów krystalizujących współczesne przestrzenie publiczne w kontekście immersyjnego działania stref handlu i obszarów masowej sprzedaży treści wizualnych. Badania oparto na obserwacji, analizie in situ, a także emocjonalnym odbiorze (bezpośredni kontakt i reakcja percepcyjna), celem przeprowadzenia analizy wybranych przestrzeni miejskich. W rezultacie podjęto próbę zdefiniowania dodatkowego miernika waloryzującego przestrzeń.
125 - 137
CC BY-SA (attribution - share alike)
publisher's website
final published version
public
20