Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Proposal to modify the wheel profile of Poznan Fast Tram

Authors

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Title variant

PL Propozycja modyfikacji profilu koła tramwajowego Poznańskiego Szybkiego Tramwaju

Year of publication

2016

Published in

Pojazdy Szynowe

Journal year: 2016 | Journal number: nr 4

Article type

scientific article

Publication language

polish | english

Abstract

PL Profil koła tramwajowego typu PST jest profilem objętym normą obowiązującą w Polsce. Pomimo nowoczesności tego profilu, w skojarzeniu ze stosownymi często w Polsce profilami szyn może on wykazywać niestabilność nawet przy eksploatacyjnych prędkościach jazdy. Pomimo, że nie występuje w tych przypadkach niebezpieczny poziom stosunku sił Y/Q, to wpływa to na zwiększenie zużycia kół i szyn oraz na pogorszenie właściwości biegowych tramwajów. Zanalizowano wpływ wybranych, możliwie małych modyfikacji profilu PST, dokonanych w celu zwiększenia stabilności na różnych szynach, dokonano również analizy tych modyfikacji na hipotetyczny proces zużywania elementów koło-szyna.

EN PFT tram wheel profile is considered the standard profile in Poland. Despite its modern design this profile, in combination with the most commonly used rail profiles in Poland it may lead to instability, even at regular operating speeds. Although the relationship between Y/Q forces is not at a dangerous level in these cases, it leads to the increase in wheels and rails wear and the deterioration of the tram operating properties. The influence of selected, possibly small PFT profile modifications, was analyzed. These modifications were made to increase the stability on a variety of rails, an analysis of these modifications on the hypothetical process of wear of wheel/rail parts was also performed.

Pages (from - to)

46 - 54

DOI

10.53502/RAIL-138751

URL

http://www.railvehicles.eu/Proposal-to-modify-the-wheel-profile-of-nPoznan-Fast-Tram,138751,0,2.html

License type

CC BY (attribution alone)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

4

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.