W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Algorytmizacja adaptacyjnego sterowania tłumieniem zawieszenia samochodu dla uwzględnienia zmienności warunków eksploatacji

Autorzy

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant

Promotor

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN Algorithmization of adaptive damping control of a car suspension to take into account the variability of working conditions

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • Amortyzator
  • system sterownia tłumieniem
EN
  • Shock absorbers
  • damping control system
Streszczenie

PL Praca dotyczy problematyki sterowania tłumieniem amortyzatorów w zawieszeniu pojazdu samochodowego. Podjęto w niej zagadnienie algorytmizacji sterowania adaptacyjnego tłumieniem dostosowującego jego poziom do zmienności warunków eksploatacji. Przedstawiono stan wiedzy, wskazano obszary problemowe i zaproponowano metodykę i narzędzia badawcze do algorytmizacji adaptacyjnego systemu sterowania tłumieniem. Zaproponowano także rozwiązanie techniczne oraz zrealizowano badania symulacyjne i badania weryfikacyjne drogowe opracowanego w ramach pracy systemu sterowania tłumieniem w zawieszeniu dla poprawy komfortu podróżowania po różnorodnych nawierzchniach drogi poprzez wprowadzenie sterowania tłumieniem amortyzatorów w zawieszeniu.

EN The PhD thesis presents the problem of damping control of shock absorbers in the car suspension. In this work the issue of algorithmization of adaptive damping control of a car suspension to take into account the variability of working conditions was undertaken. The state of knowledge was presented, problem areas were identified and methodologies and research tools for algorithmization of the adaptive damping control system were proposed. A technical solution was also proposed, as well as simulation tests and road verification tests of developed hybrid damping control system to improve the comfort of traveling on various road surfaces.

Liczba stron

176

Dziedzina wg OECD

nauki inżynieryjne i techniczne

Dyscyplina wg KBN

budowa i eksploatacja maszyn

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1959

Katalog on-line

to201890821

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Zbigniew Lozia

Miejsce

Warszawa, Polska

Data

07.10.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Tomasz Lech Stańczyk

Miejsce

Kielce, Polska

Data

10.10.2018

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

13.11.2018

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Inżynierii Transportu Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk technicznych w dyscyplinie: budowa i eksploatacja maszyn

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.