W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Issues, Based on Experience Gained in Poznań University of Technology, on Computer Algebra System Assistance in Lessons in Numerical Methods

Autorzy

[ 1 ] Instytut Matematyki, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

International Journal of Arts & Sciences

Rocznik: 2014 | Tom: vol. 7 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • computer algebra systems
  • computer assisted instruction
  • numerical methods
  • undergraduate education in mathematics
Streszczenie

EN The inability to realize a CAI (Computer Assisted Instruction) in higher mathematics is overcome thanks to CASes (Computer Algebra Systems). This article reports opinions, collected in surveys conducted in the years 1995-2012, on CASAME expressed by students trained in three different STEM areas (mathematics, physics, environmental engineering) at Poznań University of Technology, Poland. The focus is laid on opinions concerning CAS assistance in lessons in numerical methods. There are given several examples of successful and trouble-making CAS assistance, the opinions are analyzed and there are drawn conclusions aiming at the higher effectiveness of CAI.

Strony (od-do)

63 - 81

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.