W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Relationship between the coordination of railway engineering works and the size of disruptions in train traffic

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Wariant tytułu

PL Zależność pomiędzy koordynacją kolejowych robót budowlanych a wielkością utrudnień w ruchu pociągów

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2018 | Numer: nr 27

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • railway construction works
  • works coordination
  • traffic disruptions
  • track possessions
  • modernization works
PL
  • kolejowe roboty budowlane
  • koordynacja robót
  • utrudnienia ruchowe
  • zamknięcia torowe
  • roboty modernizacyjne
Streszczenie

EN Carrying out renewal or modernization works on a railway line require temporary closures of track sections. An important issue is to plan the works to minimize the traffic disruptions associated with the track closures, but simultaneously limiting the total duration of engineering works. In this paper the influence of works coordination on different track sections on the size of traffic disruptions was examined. The analysis was performed for three different schedules of renewal project on a 30-kilometer section of double-track railway line No. 353 Inowrocław – Nieszawka. The results of the study indicates that grouping works on many tracks and sections may be beneficial for low traffic intensity, while for high traffic intensity (lines with a high level of traffic capacity utilization) it results in significantly longer travel times and the need to cancel trains).

PL Wykonywanie robót rewitalizacyjnych i modernizacyjnych na liniach kolejowych wymaga wprowadzenia czasowych zamknięć torowych. Istotnym zagadnieniem jest takie zaplanowanie robót, aby zminimalizować utrudnienia ruchowe związane z zamknięciami torowymi, ale jednocześnie ograniczyć całkowity czas wykonywania robót. W niniejszym artykule przeanalizowano wpływ koordynacji robót na różnych torach stacyjnych i szlakowych na wielkość utrudnień ruchowych. Analiza została przeprowadzona dla trzech różnych harmonogramów projektu rewitalizacyjnego na 30 kilometrowym odcinku dwutorowej linii kolejowej nr 353 Inowrocław – Nieszawska. Wyniki badań wskazują, że grupowanie robót na kilku torach i odcinkach może być korzystne dla linii o niskim natężeniu ruchu, podczas gdy dla linii o dużym natężeniu ruchu (dla linii o wysokim poziomie wykorzystania zdolności przepustowej) skutkuje to istotnym wydłużeniem czasów jazdy i koniecznością odwołania pociągów.

Strony (od-do)

105 - 117

DOI

10.21008/j.1897-4007.2018.27.08

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja autorska

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.