Analiza porównawcza 2D i 3D klasycznego i bezstykowego elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych
EN 2D and 3D analysis of resistive classical and contactless heating of railway turnouts
2016
artykuł naukowy
polski
- elektryczne ogrzewanie rozjazdów EOR
- bezstykowe ogrzewanie rozjazdów
- analiza FEM
- przepływ ciepła
- obliczeniowa dynamika płynów CFD
PL Elektryczne ogrzewanie rozjazdów jest istotnym problemem technicznym i ekonomicznym. Z tych względów istnieje potrzeba prowadzenia badań w celu optymalizacji systemu ogrzewania rozjazdów kolejowych. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki analizy numerycznej układów ogrzewania rozjazdów kolejowych metodą klasyczną oraz z zastosowaniem grzejników odizolowanych termicznie od stopki szyny. Przeprowadzono analizę 2D i 3D rozpatrywanych układów, na podstawie której wykazano zasadność zastosowania do obliczeń modelu 2D. Obliczenia numeryczne procesu ogrzewania rozjazdów przeprowadzono w programie ANSYS.
EN Electric heating of railway turnouts is a significant technical and economic problem. For these reasons, research is needed to optimise the heating system of railway turnouts. This paper presents a comparative analysis of railway turnouts heating efficiency performed using two different methods. In addition, comparative analysis of 2D and 3D numerical modelling was performed. The simulation of the heating of railway was carried out using the ANSYS 2015 computer simulation software.
301 - 311
publiczny
9