Wirtualny mostek Wheatstone'a jako przykład zastosowania środowiska LabVIEW w procesie dydaktycznym
EN Virtual Wheatstone bridge as a example of LabVIEW appliance in didactic process
2012
artykuł naukowy
polski
- mostek Wheatstone'a
- LabVIEW
- nauczanie zdalne
PL W publikacji przedstawiono autorską aplikację symulacyjną utworzoną w środowisku LabVIEW, mającą na celu zapoznanie studenta z zasadą działania laboratoryjnego mostka Wheatstone'a. Aplikacja ma na celu pokazanie wpływu zarówno właściwego, jak i niewłaściwego doboru parametrów elementów mostka takich jak: wartości rezystorów dekadowych , napięcia zasilania, czułość wskaźnika zera na proces równoważenia układu. W algorytmie programu zostały zaimplementowane mechanizmy weryfikujące prawidłowy dobór elementów np. obliczanie wartości prądu w gałęziach mostka oraz sygnalizujące błędy w doborze elementów. Opracowana aplikacja dobrze się wpisuje , jak się wydaje, w realizację trendu nauczania zdalnego, która to metoda zyskuje obecnie coraz większe uznanie.
EN The publication presents a unique application simulation created in LabVIEW, to study the recipient of the principle of operation of the Wheatstone bridge. The application is to show the importance of proper and improper selection of the elements of the bridge (the decades, the supply voltage, the sensitivity rate of zero) on the process of balancing the system. Is equipped with mechanisms to communicate the correct selection of components (calculation of the current in the branches of the bridge) and indicating errors in the choice of items. Developed application fits well, it seems, the trend in the implementation of remote education, which method is currently gaining increasing recognition.
255 - 259