W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Learning through questioning in occupational health and safety

Autorzy

Wariant tytułu

PL Uczenie się przez kwestionariusze dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa

Rok publikacji

2015

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2015 | Numer: nr 67

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • safety management
  • Factor Analysis
  • Kaiser Normalization
  • learning through the questionnaires
PL
  • zarządzanie bezpieczeństwem
  • Factor Analysis
  • normalizacja Kaiser
  • uczenie się przez kwestionariusze
Streszczenie

EN The safety management system in 16 Estonian enterprises was analysed using the MISHA method. The statistical analysis was conducted for the interpretation of the results on health and safety level in OHSAS 18001 certified and non-certified enterprises. A new learning package “training through the questionnaires” has been worked out for the top and middle managers’ to improve their safety knowledge, where the MISHA questionnaire has been taken as the basis. The tool assists SMEs with health and safety requirements according to the legislation, good practices and tacit knowledge.

PL W ramach artykułu przeanalizowano System Zarządzania Bezpieczeństwem 16 estońskich przedsiębiorstw przy użyciu metody Misha. Analizę statystyczną przeprowadzono dla wyników dotyczących zdrowia i poziomu bezpieczeństwa w systemie OHSAS 18001 w certyfikowanych i niecertyfikowanych przedsiębiorstwach. Nowy sposób nauczania „szkolenia z kwestionariuszy” został opracowany przez kierownictwo wyższego i średniego szczebla zarządzania w celu poszerzenia wiedzy w zakresie bezpieczeństwa. Podstawę stanowił kwestionariusz MISHA. Narzędzie to pomaga MŚP spełniać wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z przepisami, dobrymi praktykami oraz przy wykorzystaniu wiedzy ukrytej.

Strony (od-do)

69 - 85

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

10

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.