W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Thermoelastic Wheel-Rail Contact Problem for a Multi-Layer Structure

Autorzy

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

Vibrations in Physical Systems

Rocznik: 2014 | Tom: vol. 26

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • thermoelastic rolling contact problem
  • functionally graded materials
  • quasistatic method
Streszczenie

EN Wheel-rail thermoelastic contact problem is analysed and numerically solved in the paper. The surface of the rail is assumed to consist from layers having distinct constant material parameters and a functionally grad-ed material layer between. Thermal and mechanical properties of the graded layer are dependent on its depth rather than constant as it is considered in the literature. Numerous laboratory experiments indicate that graded materials layers or coatings covering the conventional steel body can reduce the magnitude of contact and/or thermal stresses as well as the noise and the rolling contact fatigue. The contact phenomenon includes friction as well as frictional heat generation and wear. Quasistatic numerical approach is used to solve numerically this contact problem. Numerical results are provided and discussed

Strony (od-do)

41 - 48

URL

https://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2014-26/articles/vibsys_2014-ch04.pdf

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.