W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Congestion Control in Autonomous Resource Selection of Cellular-V2X

Autorzy

[ 1 ] Instytut Radiokomunikacji, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ D ] doktorant | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Wariant tytułu

PL Kontrola przeciążenia w autonomicznym wyborze zasobów w systemie komunikacji komórkowej między pojazdami oraz infrastrukturą

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

IEEE Access

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 11

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • C-V2X
  • decentralized congestion control
  • resource collision
  • S-SPS
  • E-ERRA
PL
  • C-V2X
  • rozproszona kontrola przeciążenia
  • kolizje zasobów
  • S-SPS
  • E-ERRA
Streszczenie

EN Intelligent transportation systems have recently become a promising technology for future industries to provide safe, green, and automated driving. In this regard, the Third Generation Partnership Project (3GPP) has proposed to utilize cellular communication to enable direct communication between vehicles with and without cellular infrastructure assistance. 3GPP has introduced the Sensing-Based SemiPersistent Scheduling (S-SPS) technique when coverage of the cellular system is absent. S-SPS faces resource collision and performance degradation problems when channel load increases in the network. This paper suggests a decentralized congestion control and transmission power control mechanism (TPC-DCC) with an adaptive threshold for the received signal as a combination method to decrease channel load in the network. Furthermore, this work introduces a novel channel load adjustment. The new adjusting algorithm is based on a constant difference between the upper and lower boundaries of channel load at each level to handle channel overload and provide more flexibility using DCC mechanisms. The interactions of the proposed algorithm with S-SPS and the Extended-Estimation Reservation Resource Allocation (E-ERRA) algorithms that the authors previously proposed are investigated. The results indicate that system performance can be substantially improved when the transmission power and reception threshold are adaptively adjusted to the proposed channel load adjustment. The results of E-ERRA with the proposed channel load adjustment method show promising results compared to S-SPS.

Strony (od-do)

7450 - 7460

DOI

10.1109/ACCESS.2023.3238466

URL

https://ieeexplore.ieee.org/document/10022310

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

3,9 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.