W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Zwiększenie poziomej sztywności w celu wyeliminowania konieczności montażu przyrządów wyrównawczych

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Lądowej, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Increasing of horizontal stiffness removes the need for the installation of rail extension devices

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2017 | Numer: nr 24

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • mosty kolejowe
  • interakcja tor-konstrukcja mostu
  • przyrządy wyrównawcze
Streszczenie

PL Przedstawiono obliczenie dodatkowych naprężeń w szynach wynikających ze współpracy toru i mostu. Na tej podstawie stwierdzono, że należy w torze umieścić przyrządy wyrównawcze. Ze względu na to, że istotny wpływ na wielkość tych naprężeń ma sztywność pozioma podpór, w celu jej zwiększenia, połączono dodatkowo ustrój nośny z przyczółkami przy pomocy tłumików, które działają jak poziome podparcia sprężyste. Ponownie wykonane obliczenia wykazały, że tak zmodyfikowany sposób podparcia ustroju nośnego spowodował obniżenie dodatkowych naprężeń w szynach do dopuszczalnych granic dla toru bezstykowego. To pozwoliło na rezygnację z montażu przyrządów wyrównawczych, mimo iż wynikało to z długości rozszerzania.

EN The data collected on the impact of additional stresses found on the rails had a direct correlation between the track and the bridge. The results displayed a need for the rail expansion devices to be placed in the track. Due to the fact that the stiffness of the supports had a significant effect on the stresses that developed, in order to increase the stiffness, an additional support structure was connected with footholds by means of faders which act as horizontal spring supports. The calculations have shown that the removal of the rail expansion devices has caused the additional stresses in the rails to fit within the allowable limits of the track. As a result of the removal they were more effective; however, this was also due to length of expansion.

Strony (od-do)

75 - 88

DOI

10.21008/j.1897-4007.2017.24.05

Zaprezentowany na

XXVII Seminarium "Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów", 13-14.06.2017, Rosnówko k. Poznania, Polska

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.