W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

3GPP C-V2X and IEEE 802.11p for Vehicle-to-Vehicle communications in highway platooning scenarios

Autorzy

[ 1 ] Katedra Radiokomunikacji, Wydział Elektroniki i Telekomunikacji, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.3] Informatyka techniczna i telekomunikacja

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Ad Hoc Networks

Rocznik: 2018 | Tom: vol. 74

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Cooperative Adaptive Cruise Control
  • Truck Platooning
  • Wireless communications
  • Connected mobility
  • 3GPP Cellular-V2X
  • IEEE 802.11p
Streszczenie

EN The focus of this study is the performance of high-density truck platooning achieved with different wireless technologies for vehicle-to-vehicle (V2V) communications. Platooning brings advantages such as lower fuel consumption and better traffic efficiency, which are maximized when the inter-vehicle spacing can be steadily maintained at a feasible minimum. This can be achieved with Cooperative Adaptive Cruise Control, an automated cruise controller that relies on the complex interplay among V2V communications, on-board sensing, and actuation. This work provides a clear mapping between the performance of the V2V communications, which is measured in terms of latency and reliability, and of the platoon, which is measured in terms of achievable inter-truck spacing. Two families of radio technologies are compared: IEEE 802.11p and 3GPP Cellular-V2X (C-V2X). The C-V2X technology considered in this work is based on the Release 14 of the LTE standard, which includes two modes for V2V communications: Mode 3 (base-station-scheduled) and Mode 4 (autonomously-scheduled). Results show that C-V2X in both modes allows for shorter inter-truck distances than IEEE 802.11p due to more reliable communications performance under increasing congestion on the wireless channel caused by surrounding vehicles.

Strony (od-do)

17 - 29

DOI

10.1016/j.adhoc.2018.03.004

URL

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S157087051830057X

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

35

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

35

Impact Factor

3,49

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.