W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Złożoność obliczeniowa algorytmów energooszczędnych przejazdów tramwaju z silnikami indukcyjnymi przy zakłóceniach ruchu

Autorzy

[ 1 ] Instytut Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN Calculation complexity of algorithms of energy-saving traffic of tram with induction motors at ride disturbances

Rok publikacji

2012

Opublikowano w

Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering

Rocznik: 2012 | Numer: Issue 72

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • tramwaj
  • tramwaj z silnikiem indukcyjnym
  • ruch miejski
  • energooszczędny przejazd tramwaju
Streszczenie

PL W artykule przedstawiono metodę obliczania energooszczędnych przejazdów tramwaju z połowo zorientowanym sterowaniem trakcyjnych, trójfazowych silników indukcyjnych. Uwzględniono występowanie w ruchu miejskim różnych zakłóceń ruchu oraz skomplikowanego profilu trasy. Dynamika jazdy miejskiej prowadzi do szczególnie złożonych algorytmów przejazdów tramwaju, które uwzględniają kryterium minimalnego zużycia energii elektrycznej. Zaproponowane metody obliczeniowe obejmują również procedurę likwidacji opóźnienia po ustąpieniu zakłóceń w ruchu przy minimum zużycia energii. Dodatkowo wykazano, że podczas etapu jazdy ze stałą prędkością, gdy obciążenie silników trakcyjnych nie jest duże, odpowiedni dobór obniżonej wartości napięcia zasilającego pozwala na zwiększenie sprawności układu napędowego.

EN The paper presents the method of the calculation of the energy-saving traffic of tram vehicle with field-oriented control of traction three-phase induction motors. Possibility of occurrence of various traffic disturbances and complicated route profile is taken into consideration. After ending disturbances of the city traffic, algorithms of tram rides take into account the procedure of traffic-delay liquidation according to the criterion of the minimum energy consumption. During the phase of the running with the constant speed, the load of traction motors is small; in this case the suitable choice of the lower supply voltage makes possible enlargement of the driving system efficiency.

Strony (od-do)

233 - 240

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.