W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Application of corporate social responsibility for competency management - case study

Autorzy

[ 1 ] Katedra Marketingu i Sterowania Ekonomicznego, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2019

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • corporate social responsibility
  • skills
  • human resources management competences
Streszczenie

EN Socio-technological changes of recent years have a vital impact on the shape of the labour market. Because of the dynamics of those changes, planning must consider shorter time horizons, while taking into account their long-term and global effects. Business decisions must be sensitive to the social environment of the enterprise. Current situation in the labour market, with a shortage of employees, makes staff management aspects more important, as well as stresses the significance of anticipation of activities in this area. The key aim of this chapter is to describe activities concerning the improvement of the relationship business-employee. A vital element of these relationships is competency management, which is part of Corporate Social Responsibility For Competency Management. CSRFCM may be defined as; ‘Strategy of the enterprise in the area of CSR, whose key role is competency management’. The first part of the chapter presents various conditions for activities connected with building relationships of the enterprise with the surrounding, based on topic literature. The main part of the chapter describes examples of activities, showing the opportunity of a model approach to building business relationships with the surrounding of the enterprise, with preventive competency management taken into account.

Strony (od-do)

3 - 18

DOI

10.1007/978-3-642-33851-9_1

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-33851-9_1

Książka

Corporate social responsibility in the manufacturing and services sectors

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.