W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Initial Tuning Procedure for Attitude and Vertical Movement Controllers in Multirotor Aerial Vehicles with Heterogeneous Propulsion Units

Autorzy

[ 1 ] Instytut Automatyki, Robotyki i Inżynierii Informatycznej, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.2] Automatyka, elektronika i elektrotechnika

Rok publikacji

2018

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Multirotor UAV
  • PID Control
  • Tuning
  • Propulsion Units
  • Modelling
Streszczenie

EN In this paper, a hybrid procedure of tuning the control structure of a newly developed multirotor aerial platform is presented. Such situation presents a demanding task because there are no initial parameters of PID controllers ensuring safe flight conditions. Most methods base on full mathematical models which can be divergent from the real plant and require a process of detailed system’s identification. The second area of solutions utilises different types of test benches to perform trial and error tuning in safe conditions. A method presented in this article comprises a hybrid approach connecting both practices. The key element in this solution is a model of the implemented propulsion system and physical parameters of the airframe itself obtained from the CAD software. System noise variances are gathered from experiments on the test bench and implemented in appropriate simulations. Next, the optimisation can be executed to gather parameters for every constituent controller. Finally, verification in real conditions is performed. The presented method was used for the development of two significantly different multirotor UAVs during the pre-flight PID control tuning phase. An approach is versatile for both symmetrical and unsymmetrical heterogeneous airframes.

Strony (od-do)

465 - 472

DOI

10.5220/0006911304650472

URL

https://www.scitepress.org/Link.aspx?doi=10.5220/0006911304650472

Książka

Proceedings of the 15th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics - (Volume 2)

Zaprezentowany na

15th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics, ICINCO 2018, 29-31.07.2018, Porto, Portugal

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Pełny tekst rozdziału

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / rozdział

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.