Processing may take a few seconds...

Article

Download file

Title

Construction changes for vehicle engines powered with LPG made to extend the engine lifespan based on 1.4 gasoline engine

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.6] Civil engineering and transport

Title variant

PL Zmiany konstrukcyjne zwiększające długość życia silnika zasilanego LPG na bazie silnika 1.4 o zapłonie iskrowym

Year of publication

2018

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 70 | Journal number: no. 3

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • LPG
  • engine
  • lifespan
  • alternative fuels
PL
  • LPG
  • silnik
  • czas operacyjny
  • paliwa alternatywne
Abstract

EN The article investigates the factory-made adjustments in the 1.4 liter gasoline engine construction used in an Opel Mokka as basis to determine the most common changes and adjustments made by vehicle manufacturers when producing vehicles that are to be powered with LPG. Comparisons are drawn to multiple other Opel vehicles, such as Adam, Astra, Meriva, and Insignia, all of which do have a factory-made LPG system installation. Other vehicle manufactures also offer new vehicles with a factory-installed LPG supply system. Among the considered vehicles are Hyundai i20, Dacia Sandero, and Skoda Fabia, as direct comparisons of the engine solutions applied to models designated for the addition of an LPG installation.

PL W artykule przedstawiono zmiany frabryczne dokonane w konstrukcji silnika o zapłonie iskrowym 1.4 i jego osprzętu na przykładzie pojazdu Opel Mokka w odniesieniu do różnych rozwiązań stosowanych przez producentów pojazdów przy konwersji systemu zasilania na układ LPG. Do analizy wykorzystano informacje dotyczące innych pojazdów marki Opel, m.in.: Adam, Astra, Meriva i Insignia, wszystkich, które wyposażono w fabrycznie dostosowane układy zasilania paliwem LPG. W pracy wzięto pod uwagę również pojazdy innych producentów z podobnymi rozwiązaniami technicznymi dla fabrycznego układu zasilania LPG m.in.: Hyundai i20, Dacia Sandero i Skoda Fabia.

Pages (from - to)

5 - 12

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.3.01

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/85/58

Open Access Mode

publisher's website

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Points of MNiSW / journal

6.0

Points of MNiSW / journal in years 2017-2021

6.0

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.