W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

The concept of contradiction finding and classification in the field of marketing communication quality management

Autorzy

[ 1 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ D ] doktorant

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2019

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • systematic thinking
  • contradiction modeling
  • qualitology
  • marketing
  • uncertain systems
  • quality management
  • Grey relations
Streszczenie

EN This article presents new concept of a systematic approach to quality management of marketing communication. The major research objective was to develop a method which facilitates efficient quality management of marketing communication in a holistic manner. The elements of marketing communication are defined, and the subsystem of marketing information is distinguished. A qualitative model of marketing communication was developed referring to the basics of Qualitology and the principles of qualitative modeling, valuation and systemic approach. Using the ENV and OTSM model of TRIZ contradiction, the problem of qualitative contradictions in the marketing communication system was indicated. Grey Incidence Analysis and Theory of Correlation and Regression are used to identify the structure of marketing communication and to find contradictions within its structure. The inventive principles for solving contradictions in the field of marketing are indicated. The innovative aspect of the research consists of an application of qualitative modeling, methods of Grey System Theory and Theory of Correlation and Regression, and methods of Theory of Inventive Problem Solving. The method introduced enables the recognition and classification of contradictions on its impact for marketing communication quality. In the last section, the direction for further research in the field of systematic thinking application for marketing communication quality management is indicated.

Strony (od-do)

438 - 457

DOI

10.1007/978-3-030-32497-1_35

URL

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-32497-1_35

Książka

New opportunities for innovation breakthroughs for developing countries and emerging economies

Zaprezentowany na

19th International TRIZ Future Conference, TFC 2019, 9-11.10.2019, Marrakesh, Morocco

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.