W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Simulation Study of the Method of Random Kinematic Road Excitation’s Reconstruction Based on Suspension Dynamic Responses with Signal Disruptions

Autorzy

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2019

Opublikowano w

Vibrations in Physical Systems

Rocznik: 2019 | Tom: vol. 30 | Numer: no. 2

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • suspension
  • kinematic excitation
  • dynamic responses
Streszczenie

EN The paper presents the results of simulation studies of the method of random kinematic road excitation’s reconstruction based on the dynamic responses of the suspension acquired in road tests. The method uses registered unsprung mass accelerations as well as model of suspension’s vertical dynamics and tracking control with PID controller to monitor unsprung mass accelerations’ signal in simulation. In the simulation the quality of reconstruction of random irregularities of the road profile was tested. The road profiles were generated based on their power spectral density of road profile heights that is in line with the description given in ISO 8608 standard. Four road classes had their profiles estimations tested –A, B, C and D (corresponding to highways through city roads to the very bad quality roads).The influence of the simulated noise in the suspension’s dynamic response signal –i.e. unsprung mass acceleration –was also tested. The methods of processing of the initial acceleration’s signal from the road tests were proposed and achieved accuracy was defined. Lastly, the necessary requirements to use the method effectively were defined and its limitations were listed.

Strony (od-do)

2019208-1 - 2019208-8

URL

http://vibsys.put.poznan.pl/_journal/2019-30-2/articles/vibsys_2019208.pdf

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.