W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Promoting Sustainable Development of Cultural Assets by Improving Users’ Perception through Space Configuration; Case Study: The Industrial Heritage Site

Autorzy

[ 1 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

Sustainability

Rocznik: 2020 | Tom: vol. 12 | Numer: iss. 12

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • cultural sustainability
  • cultural management
  • industrial heritage
  • visibility
Streszczenie

EN The role of the cultural assets as one of the pillars of sustainable development is undeniably of great significance in the cultural sustainability of cities. Indeed, the way users understand and interpret cultural heritage sites would be highly critical to managing cultural organizations properly. It means by improving users’ perception of these sites, it can expect a fair distribution of comprehensive awareness among generations about the values of cultural assets. Past studies in spatial psychology have demonstrated that environmental properties can positively Influence human emotions. On the other hand, using computational–mathematical methods used to examine spatio-visual properties have rarely been compared to human perceptions. This paper examines the impact of spatio-visual properties on human perception as a clever cultural management strategy to promote cultural sustainability. It is discussed how environmental features in general, and visibility in particular, can shape the way users interpret cultural heritage. Results indicate that not only visibility of users’ paths within cultural heritage sites can be an influential factor for the development of users’ perception, but also the visibility of the entrance of these complexes can change their understanding. This means that decision-makers, architects, and managers of the cultural organizations can apply these findings as cultural management framework by defining predefined paths in these sites in the way that they possess high visibility and visible entrance. Consequently, the distribution of public awareness among generations can be improved to strengthen the role of cultural aspects in sustainable development.

Data udostępnienia online

23.06.2020

Strony (od-do)

5109-1 - 5109-15

DOI

10.3390/su12125109

URL

https://mdpi.com/2071-1050/12/12/5109

Uwagi

article: 5109

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

36 miesięcy po opublikowaniu

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

100

Impact Factor

3,251

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.