Analiza niezawodności w aspekcie RAMS rozjazdów kolejowych z podkładkami podpodkładowymi
EN Reliability analysis in the aspect of rams procedure with regard to turnouts equipped with under sleepers pads
2017
artykuł naukowy
polski
- RAMS kolejowy
- jakość
- dynamika toru
- rail RAMS
- quality
- track dynamics
PL W niniejszym referacie przedstawiono zagadnienie normowych specyfikacji niezawodności, dostępności, podatności utrzymaniowej i bezpieczeństwa (RAMS) w zast o sowaniu kolejowym. Proces inwestycji kolejowych finansowanych przez Unię Europejską wymaga integracji zarządców infrastruktury kolejowej UE w zakresie między innymi bezpieczeństwa i dostępności sieci. Kluczowym zagadnieniem RAMS związanego z koleją jest zapewnienie niezawodności i bezpieczeństwa utrzymaniowego oraz jakości eksploatacyjnej i utrzymaniowej.W pracy przedstawiono analizę możliwości zastosowania podkładek podpodkładowych w rozjazdach w celu wydłużenia niezawodności eksploatacyjnej rozjazdów poprzez redukcję zużycia rozjazdu. Przedstawiono zasadę pracy materiału podkładek podpodkładowych w zastosowanego w torze kolejowym. Podkładki podpodkładowe, jako element systemu poddawane są ocenie funkcjonalnej i jakościowej, determinującej celowość stosowania materiałów o niezmiennych parametrach technicznych podczas eksploatacji.
EN The Specification and Demonstration of Reliability, Availability, Maintain ability and Safety are an important issue for the integration of the railway system in the European Union. Analysis of railways shows the necessity to design railway lines in view of the safety and accessibility of railways. RAMS aims at maintaining proper rigidity and the highest quality of operation. In the present work the possibility of using under sleepers pads (USP) in turnouts is analyzed. As the literature review shows the use of USP in turnouts increases the durability of turnouts provided the durability of the USP material is sufficient. The quality of the USP material is crucial for the purposefulness of using it in turnouts.
267 - 274
CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)
publiczny
4
4