W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Analiza niezawodności w aspekcie RAMS rozjazdów kolejowych z podkładkami podpodkładowymi

Autorzy

Wariant tytułu

EN Reliability analysis in the aspect of rams procedure with regard to turnouts equipped with under sleepers pads

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej

Rocznik: 2017 | Numer: nr 25

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • RAMS kolejowy
  • jakość
  • dynamika toru
EN
  • rail RAMS
  • quality
  • track dynamics
Streszczenie

PL W niniejszym referacie przedstawiono zagadnienie normowych specyfikacji niezawodności, dostępności, podatności utrzymaniowej i bezpieczeństwa (RAMS) w zast o sowaniu kolejowym. Proces inwestycji kolejowych finansowanych przez Unię Europejską wymaga integracji zarządców infrastruktury kolejowej UE w zakresie między innymi bezpieczeństwa i dostępności sieci. Kluczowym zagadnieniem RAMS związanego z koleją jest zapewnienie niezawodności i bezpieczeństwa utrzymaniowego oraz jakości eksploatacyjnej i utrzymaniowej.W pracy przedstawiono analizę możliwości zastosowania podkładek podpodkładowych w rozjazdach w celu wydłużenia niezawodności eksploatacyjnej rozjazdów poprzez redukcję zużycia rozjazdu. Przedstawiono zasadę pracy materiału podkładek podpodkładowych w zastosowanego w torze kolejowym. Podkładki podpodkładowe, jako element systemu poddawane są ocenie funkcjonalnej i jakościowej, determinującej celowość stosowania materiałów o niezmiennych parametrach technicznych podczas eksploatacji.

EN The Specification and Demonstration of Reliability, Availability, Maintain ability and Safety are an important issue for the integration of the railway system in the European Union. Analysis of railways shows the necessity to design railway lines in view of the safety and accessibility of railways. RAMS aims at maintaining proper rigidity and the highest quality of operation. In the present work the possibility of using under sleepers pads (USP) in turnouts is analyzed. As the literature review shows the use of USP in turnouts increases the durability of turnouts provided the durability of the USP material is sufficient. The quality of the USP material is crucial for the purposefulness of using it in turnouts.

Strony (od-do)

267 - 274

DOI

10.21008/j.1897-4007.2017.25.20

Zaprezentowany na

XIX Konferencja Naukowo-Techniczna „Drogi Kolejowe 2017”, 18-20.10.2017, Poznań - Wągrowiec, Polska

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

4

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

4

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.